RSS

Welcome readers :)

forget yesterday, live for today, tomorrow will take care of its self

Pages

05 December 2010

Jerung dan Paus Bermain !! :')

Ni adalah entri aku yang pertama . u all tawu PERTAMA . so mmg byk kekurangan . Hope korang buat2 la suka ye . :) 

Pada pagi yang hening , sekitar tahun 2000. Itulah pertama kali menjejakkan kaki di KUALA LUMPUR . Ibu negara terindah yang selama ini hanya mampu  dibayang2 dan diangan2 shj. aku bersama abangku dengan excitdnye berjalan sambil menghirup angin sepoi2 bahasa dengan ditemani abahku yang baru menerima konvokesyennye di UPM serta mamaku yang terserlah kejelitaannya . hehe . *mama pregnant adik ke3 :) aku punya excited nak jalan2 sekitar KL tu mcm baru nak kuar kedunia baru .

huwaa ~! takutkan ?? hehe
Then , sampai kat tempat mandi2 bawah KLCC kalau tak silap . Terlampau lama peristiwa ni berlaku . tak caya tanya abang aku ! HAHA . Nampak air macam nampak ape . memang excited tak boleh nk digambarkan macam mana . Yela kat KL, aku duduk dekat JOHOR , pulak tu masa tu tak silap baru lima tahun . hadooy , betapa cute nya mase tu. HAHA . main main la dengar air , main dengan abang aku . masa tu hidup dua beradik . memang masyuk ! segala suka duka dikongsi bersama . bak kate orang 'SHARING IS LOVING . Kononyer -.-

Tengah syok main lari-lari . Tiba-tiba , idea kanak2 aku masa tu timbul . otak fresh lagi apa lagi bedal jur la . hehe. aku pun cakap dengan abang, "along along , yok main jerung paush jom , adik jadik paus along jadik jerung ea ?" macam ni la lebih kurang . then abang aku jawab"jom!" WAH ! excited gituh ! then berkejar2 la aku dengan abang aku kat situ , main baling2 air . 


TIBA2!!! KEDEEEBUUKK !! aku kaget ! "mama, along jatuh !!!!" perh ! masa tu darah , jantung ,. hati aku semua serba tak kena . "akukah yang bersalah ? " then , abah and mama datang , abah pangil teksi [masa tu takde kereta lagi :( ] semua tengok !!! jadik tumpuan ! fuhh ~ aku nangis sebab abang aku yang PALING aku sayang tidak sedarkan diri . and salah satu lagi sebabnya ialah BELON AKU !!! banyak tu . *jiwa kanak2 betol . haha :D  , mase kecik badan masing2 'comel' ape tak nyer jatuh pengsan la . hihi .



Dengan cepat pantas dan tuntas ,teksi tu meluncur laju terus ke HKL ooo , UNIT KECEMASAN lagi . fuhh ~ hebat tak hebat ! imergensi kes ni . mama , abah and along kat dalam . aku duduk sorang2 kat luar tu . tempat menunggu . aku tak kesah je . muka tak bersalah . duduk . kiri , kanan , depan , belakang SEMUA BERBALUT , BERDARAH ! euuwwww ~ tapi muka aku tetap gamble . biasa jur ! masih dalam keadaan tenang , sempoi dan steady . *tapi muka tunduk ! then aku angkat muka . sekali tu , MAYAT daa lalu depan aku . peh ! berderau darah ni . muka nak nangis ! ape lagi , angkat KAKI .... then , LARI !!! hohohoo ~


Haa , kat sini la tempatnye :/ *seram oo



p/s : kuar jur dari tempat ni . abang aku ingat2 lupa . huhu . takot ooo ~ *bersalah ni

0 penilaian: