RSS

Welcome readers :)

forget yesterday, live for today, tomorrow will take care of its self

Pages

07 December 2010

Cinta Darjah SATU :D

Hello readers :) ,

Hari ni nak citer la pasal cintan cintut aku mase kekecik dulu ,

Darjah Satu dah fallen in love maa , huh ! ngade ngade betul ! tapi takpe , setiap manusia ada perasaan ni , abnormal la lau takde . hehe . Mase ue , ingat lagi kat kelas 1Mutiara , sekolah aku kaya ! keren ! haha ! nama guna MUTIARA BAIDURI ZAMRUD NILAM tau . haa ~ kelaaasss gitu ! hehe . kat dalam kelas tu ada 3pasangan 'kekasih' yang comel loteh termasuk aku . Asal rehat je mesti 3pasangan ni keluar dulu . lari lari anak menuju ke padang sekolah . pakwe kiteorang baik , suci , jujur lagi . belikan makanan , makan sesama . waahh ! INDAH tawu ~
Comel tak ?? sweetkan ?! memang seronok lari2 . hehe

Lama la jugak berpacaran kononye . hehe ~ Pasangan paling berpengaruh antara kiteorg bertiga la ni . takpe, cikgu tak marah . jiwa kanak-kanak la katakan . Siap main lari lari dulu tau . yelaa , badan comel jur dulu . pegang2 tangan laa . see , DARJAH SATU dah gatai macam apa ! ini kisah dulu dulu, tak tawu lagi apa batas2 pergaulan . cewah !  Kalau jatuh sikit jur , luka ke even kene gigit nyamuk pon nak bagitawu kat pakwe tau . punya la manje giler waktu tu . pakwe pon ikot jur , sayang la katakan , muka semua ta nak comel-comel pulak kan , putih . gebu . HOOO , tak tahan !

Tapi , keindahan 'PERCINTAAN' kami hanya seketika . Bila suatu hari , aku datang jumpe pakwe aku kat tepi kelas , waktu rehat , bersebelahan TONG SAMPAH *takde bawu sebab budak kecik ta gheti buat sampah =.= . Aku meluahkan satu perkara or keputusan yang diluar jangkaan .

si comel : awak , mak kita kata yang awak tu dua pupu kita , mak kita kata TAK BOLEH KAWEN
si kachak: *membisu , hanya mampu memandang tepat ke mataku ! 
si comel : kenapa awak diam ? mama kita yang kate , kita tak tawu pape . so , KITA PUTUS laa . 
si kachak : *menitiskan airmata . sambil mengoyak-ngoyakan gambar si comel . *huwaaa !!!!
si comel : AWAK !!!!! kenapa koyakkan ??!!!! SAYA BENCI AWAK !!!
si kachak : *terus berlari masuk ke kelas !

Tengok , sedih tak ? kelakar pon ada . ini lah namanya budak-budak . tak matang . tak tawu . nonsense je muka . Tapi paling sedih , sampai sekarang kiteorang jarang jumpa sebab dia dah pindah and tak pernah bercakap lepas tu . even kiteorang dua pupu .

p/s : KENANGAN ITU MEMANG INDAH :)


*berbisik ! hehe ;)

14 penilaian:

~ji @rm ~ said...

si anggun berkate: si kacak dn si comel amat sweet :)

mizz annyyss said...

jiarm : haha , kecik kecik la syg :)

syafiqah said...

mcm biasa dgr ini crta .?

mizz annyyss said...

cik syafiqa : huhu . mcm biasa dgr ? dr mane ?? huhu . ini pengalaman sendri :)

s y a f i q a h ~! said...

siapa bdak 3 org uh ye .?

Selikat Coklat Berbicara said...

haha , rase2 ?? hihihi

s y a f i q a h ~! said...

tak ingat . (rasanya lha )

Selikat Coklat Berbicara said...

syafiqah : kita kita laa =.=

s y a f i q a h ~! said...

sdaa ku agk .

Selikat Coklat Berbicara said...

haha , mengimbau masa lalu

syeeraa sjaa ! said...

kenangan pling mnis uh .

Selikat Coklat Berbicara said...

syeera : yeahhh , tawu takpe . kalau kene denda paling2 pon berdiri ats meja or kerusi . kan kan ? HEHE

s y a f i q a h ~! said...

adat denda . boasa lha uh .

Selikat Coklat Berbicara said...

takpe , kesan dye yang boleh jadikkn kita terus hidup dlndaasan yg betul smpay skrg . haha :D